Regulamin

Regulamin

 

FORUM DOLNOŚLĄSKIEGO ANALITYKÓW

 

sekcji Dolnośląskiego Oddziału

Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Laboratoryjnej

 

Rozdział 1

Nazwa, teren, działalność, siedziba

 

§ 1

Forum Dolnośląskie Analityków jest sekcją młodych analityków działającą przy Polskim Towarzystwie Diagnostów Laboratoryjnych, Oddział Dolnośląski, zrzesza studentów Oddziału Analityki Medycznej, uzyskujących po ukończeniu studiów tytuł zawodowy magistra diagnostyki laboratoryjnej.

 

 

§2

Sekcja powołana została zgodnie z §.4. Statutu Polskiego Towarzystwa Diagnostów Laboratoryjnych. Nie posiada samodzielnej osobowości prawnej.

 

§3

 

Obszar działalności Forum Dolnośląskiego Analityków obejmuje region Dolnego Śląska. Siedziba Forum znajduje się na terenie Wydziału Farmaceutycznego Akademii Medycznej we Wrocławiu, w pomieszczeniach przyznanych przez Dziekana Wydziału.

 

 

 

Rozdział 2

Cele i środki działania

 

§ 4 

Cele i zadania Forum:

1.     Zajmowanie się sprawami studentów Oddziału Analityki Medycznej będącymi członkami Forum:

a.     Stale informowanie studentów o uchwałach PTDL-u w sprawach związanych ze studiami, jak również dotyczących spraw zawodowych,

b.     Zgłaszanie wniosków do PTDL w sprawach studenckich,

c.      Konsultacje z przedstawicielami władz PTDL.

2.     Stała współpraca z władzami Uczelni.

3.     Współpraca z międzynarodowymi organizacjami studentów Analityki Medycznej/ Medycyny Laboratoryjnej.

4.     Organizowanie wymian międzynarodowych i praktyk wakacyjnych w Polsce, w porozumieniu z odpowiednimi władzami.

5.     Organizowanie konkursów prac magisterskich Oddziału Analityki Medycznej AM we Wrocławiu.

6.     Współpraca ze Studenckim Towarzystwem Naukowym Akademii Medycznej w sprawie kół naukowych.

7.     Współpraca z samorządami studenckimi Akademii Medycznej.

8.     Poznawanie i kultywowanie tradycji historycznych zawodu.

9.     Współpraca w realizacji celów statutowych PTDL.

10.                       Organizowanie posiedzeń naukowych i szkoleniowych.

11.                       Organizowanie imprez o charakterze kulturalnym i towarzyskim.

12.                       Podejmowanie innych działań, które Forum uzna za korzystne dla studentów Analityki Medycznej

 

§ 5

Forum opiera swą działalność na pracy społecznej ogółu członków.

 


Rozdział 3

Członkowie, ich prawa i obowiązki

 

§6

 

Członkami Forum mogą być studenci Oddziału Analityki Medycznej, oraz absolwenci Oddziału do 4 lat po ukończeniu studiów, pod warunkiem, że przystąpią do Forum w okresie studiów. Absolwenci nie mogą przewodniczyć Forum na żadnym szczeblu, mogą jednakże być członkami Zarządu.

 

§7

 

Członkowie Forum- studenci- stają się automatycznie kandydatami na członków PDTL, zgodnie ze Statusem Towarzystwa. Po ukończeniu studiów stają się pełnoprawnymi członkami PDTL.

 

§8

 

Nowi członkowie przyjmowani są przez Oddział PTDL na wniosek Zarządu Forum. Przyjęcie następuje po wypełnieniu przez kandydata odpowiedniej deklaracji.

 

§9

 

Członek Forum ma prawo:

1.     Wybierać i być wybieranym do władz Forum.

2.     Korzystać z działalności i urządzeń Forum na zasadach określanych przez Zarząd

3.     Składać wnioski dotyczące działalności Forum

 

§10

 

Członek Forum ma obowiązek zgodnie z § 13 Regulaminu Sekcji Naukowej PTDL przestrzegania tego Regulaminu i wykonywania prawomocnych uchwał statutowych władz Towarzystwa.

 

                                                       

                                                                       §11

Członkostwo wygasa w przypadkach określonych w §14 statutu PTDL.

 

Rozdział 4.

Władze sekcji.

 

 § 12

 

1.     Najwyższą władzą Forum jest Walne zgromadzenie członków Forum.

2.     Walne zgromadzenie może być zwyczajne i nadzwyczajne.

3.     Walne zgromadzenie obraduje zgodnie z ustalonym przez siebie regulaminem opartym na Regulaminie Obrad Walnego Zgromadzenia Delegatów PDTL.

4.     Uchwały Walnego zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów  przy obecności co najmniej połowy  +1 liczby członków uprawnionych do głosowania w 1 terminie, a bez względu na liczbę obecnych członków w 2 terminie.

5.      Uprawnieni do głosowania są wszyscy członkowie forum.

6.     Pierwsze Walne zgromadzenie członków Forum, połączone z wyborem zarządy Forum, zwołuje komitet organizacyjny Forum w terminie 30 dni od uzyskania zgody Oddziału Dolnośląskiego PTDL na powołanie Forum.

7.     Każde następne zwyczajne walne Zgromadzenie Członków Forum zwołuje Zarząd Forum.

8.     Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
a. rozpatrywanie sprawozdań Zarządu oraz udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi
b. wybór, odwołania i zmiana składu osobowego Zarządu
c.  uchwalenie regulaminów wewnętrznych
d. rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu Forum w sprawie członkostwa
e. zgłaszanie wniosków i uwag do zarządu Forum w sprawach związanych z działalnością Forum.

9.     Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Forum może być zwołane:
a. na wniosek Zarządu Oddziału PTDL
b. na podstawie uchwały Zarządu Forum w uzgodnieniu z Zarządem Oddziału PTDL
c. na pisemne żądanie co najmniej 1/3 członków Forum uprawnionych do głosowania, za zgoda zarządu oddziału PTDL.

10.                        Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Forum jest zwoływane przez zarząd Forum w terminie 30 dni od daty zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami, do których zostało zwołane.

11.                        Walne Zgromadzenie zwyczajne zwoływane jest przez Zarząd Forum stosownie do potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku.

12.                        O terminie Walnego Zgromadzenia oraz Nadzwyczajnego Walnego zgromadzenia powiadamia Zarząd w formie ogłoszenia, co najmniej 14 dni przed terminem obrad. Powiadomienie powinno zawierać termin, miejsce i porządek obrad, a w przypadku Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia ponadto-na czyje żądanie zostało zwołane.

13.                        W obradach Walnego Zgromadzenia mogą brać udział przedstawiciele Władz Uczelni oraz Zarządu Oddziału PTDL.

14.                        Zarząd Forum, zwany dalej Zarządem, składa się z 5 osób: przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza, skarbnika oraz sekretarza ds. wymian międzynarodowych.

15.                        Funkcje pełnione z Zarządzie Forum nie mogą być łączone ze sobą. Jedna osoba może sprawować tylko jedną funkcję w zarządzie, lecz może równocześnie funkcje w organizacjach międzynarodowych lub władzach PTDL

16.                        Zarząd jest wybierany przez Walne Zgromadzenie; członkami Zarządu zostają kandydaci, którzy otrzymali w głosowaniu największa liczbę głosów. Walne zgromadzenie wybiera ponadto 3 zastępców członków.

17.                        Zarząd ma prawo dodania nowych członków spośród zastępców członków w sytuacji i trybie określonych w § 42 pkt 1 Statutu PTDL.

18.                        Zarząd wybierany jest przez Walne Zgromadzenie w ciągu miesiąca od upływu kadencji lub odwołania poprzedniego Zarządu. Nowy Zarząd rozpoczyna kadencje z upływem miesiąca od daty wyborów.

19.                        W przypadku trwałej niemożności pełnienia funkcji przez członka Zarządu , Zarząd powołuje nowego członka spośród wybranych następców członków.

20.                        Kompetencje Zarządu:

a.     reprezentowanie Forum na zewnątrz, a wobec oddziałów administracji państwowej- w porozumieniu z Prezesem Zarządu Oddziału PTDL i Dziekanem Wydziału Farmaceutycznego

b.     kierowanie działalnością Forum

c.      ustalenie rocznego planu pracy i preliminarza dochodów i wydatków, zatwierdzanego przez Walne Zgromadzenie,

d.     składanie wniosków o przyjęcie, skreślenie, wykluczenia członków Forum do oddziału PTDL,

e.     utrzymywanie stałego kontaktu z Zarządem Oddziału PTDL i Władzami Uczelni,

f.       zarządzanie majątkiem i funduszami Forum w granicach określonych przez Walne Zgromadzenie Członków Forum

g.     prowadzenie i aktualizacja imiennego spisu członków Forum

21.                       Zarząd zbiera się raz na dwa miesiące, z wyjątkiem okresu sesji letniej

22.                       Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 3 członków, w tym przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.

23.                       23. Obrady Zarządu są jawne. Zarząd może utajnić posiedzenie za zgodą wszystkich członków Zarządu.

 

Rozdział 5

Majątek i fundusze sekcji

 

§ 13

 

Fundusze sekcji stanowią:

1.     Środki przyznane przez ZG PTDL oraz Oddział Dolnośląski PTDL,

2.     Środki przyznane przez Krajową Izbę Diagnostów Laboratoryjnych,

3.     Środki przyznane przez Władze Dziekańskie Wydziału Farmaceutycznego i Rektorskie Władze Uczelni,

4.     składki w wysokości ustalonej przez ZG PTDL dla kandydatów na członków Towarzystwa,

5.     inne m.in. dotacje, zapisy, darowizny.

 

§ 14  

1.     Fundusze Zarządu Zespołu Sekcji znajdują się na koncie Samorządu Studenckiego AM, subkonto: Forum Dolnośląskiego Analityków i mogą być użyte na działalność na szczeblu krajowym i międzynarodowym. O udostępnianiu tych funduszy decyduje Zarząd Forum podejmując stosowną pisemną uchwałę. Wymagane są podpisy przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego i skarbnika Zarząd Forum.

 

 

Rozdział 6

Postanowienia końcowe

 

§ 15

Zmiany w Regulaminie i likwidacja działalności Forum Dolnośląskiego Analityków następuje w trybie określonym odpowiednio w § 51 i § 52 Statutu Polskiego Towarzystwa Diagnostów Laboratoryjnych.


§ 16  

W przypadkach nie ujętych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy Statutu PTDL i innych Regulaminów Towarzystwa oraz uchwały władz PTDL.


§ 17  

W przypadkach szczególnych ostateczną decyzję w kontrowersyjnej sprawie podejmuje Zarząd Oddziału Dolnośląskiego PTDL

 

 

§ 18  

Regulamin wchodzi w życie w miesiąc po podjęciu uchwały przez Zarząd Oddziału Dolnośląskiego PTDL, akceptującej cele działania Forum i niniejszy Regulamin.

Regulamin przyjęto na posiedzeniu Komitetu Organizacyjnego Forum Dolnośląskiego Analityków, w dniu 12 maja 2004.

Za Komitet Organizacyjny Forum Dolnośląskiego Analityków

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

Dawid Radziszewski III r. OAM